Vakantie-stress?

vakantie-stressDe laatste maanden ben je in een goed ritme gekomen met je hardlopen. Je volgt een schema en je voel me goed!

Nu het bijna vakantie is en het ritme totaal anders is, moet ik kijken hoe hardlopen in mijn schema past. Het gevoel dat ik het hardlopen tijdens de vakantie moet opgeven, geeft mij een ongelofelijke druk en ook wel wat stress.

Ik denk dat meer Hardloopmoeders hiermee zitten, dus ik zeg: 

Blijven hardlopen!

Hieronder een aantal TIPS om er een goeie combinatie van te maken:

  • Plan je loop en zet het op de agenda. Klinkt misschien wat directief maar als je gezin het weet, houden ze er rekening mee, het is een afspraak met jezelf!!
  • Focus op het behoud van je conditie in plaats van het te verbeteren tijdens je vakantie. Drie keer per week 20-30 minuten hardlopen zal je conditie op peil houden, het zal je stress verminderen en geeft je meer tijd voor vakantie-verplichtingen.
  • Kort je rondje wat in. Het is beter dan niks!! Kijk hoeveel tijd je hebt en ga lekker lopen!
  • Heb je geen tijd voor een lange duurloop, pas je snelheid dan eens aan tijdens het rondje wat je kan lopen. Dit zal de effectiviteit van je run verhogen.
  • Probeer flexibel te zijn door op verschillende tijden van de dag te gaan hardlopen zodat het daadwerkelijk in je schema past.

Dit moet toch lukken! Ik ga nu snel een rondje lopen 😉