Me-Time

Hoe lekker is het om even naar buiten te gaan en te gaan hardlopen. Even helemaal weg van alles en iedereen!

Ik kan er echt naar uitzien en ik weet zeker dat ik niet de enige ben 😉

Wij moeders hebben het altijd druk. Is het niet met je kind(eren), je partner of je werk dan is het wel met het huishouden en het zorgen dat er elke dag wat lekkers op tafel staat. Geen enkel probleem natuurlijk want uiteindelijk is het heerlijk om te zorgen en er voor je gezin te zijn.

Daarom is het juist zo fijn om af en toe me-time te hebben en dus niemand en niks anders te doen dan met jezelf bezig te zijn en in ons geval lekker te gaan lopen.

Soms is het voor ons best lastig om me-time te creëren. Hoe krijg je voor jezelf een goed gevoel door af en toe voor jezelf te kiezen

  • Plan ruim van te voren wanneer jij wil hardlopen en deel het met je gezin
    • Heb je kleine kinderen dan geef je het door aan je partner zodat hij/zij weet dat jij er even niet bent
  • Haal je kind(eren) iets later op van de opvang door even te gaan lopen, of laat ze na school bij een vriendje/vriendinnetje spelen
    • Desnoods haal je ze wel in je hardloopkleding op na het lopen. Hoe super is dat, als sportieve moeder je kind van de opvang ophalen!
  • Bereid het eten voor en zet het in de oven en ga een rondje lopen. 
    • Elk half uur is meegenomen en hierdoor voel je je gelijk weer veel lekkerder in je vel zitten
  • Laat je partner één of 2 dagen voor het eten zorgen en ga in die tijd even hardlopen. Ook heerlijk nu het weer langer licht is!
  • Spreek af met een vriend(in) om samen te gaan hardlopen
    • Het werkt!
  • Krijg meer motivatie door je aan te melden bij HardloopmoedersRunChat
  • Door een doel te stellen heb je, voor je gevoel, nog meer reden om te gaan lopen. 
    • Je omgeving begrijpt het en zal het respecteren. Dus plan een leuk event en ga er voor!
  • Lukt het je niet alleen, vraag dan zeker om hulp. Vraag of je ouder(s), je buren of een vriendin om even te komen oppassen als je kindje ligt te slapen (of juist niet) en maak gebruik van dat uurtje om te gaan hardlopen.
  • Plan je runs in als je vrij hebt en je kind(eren) op school zit. 
    • Ook ik bracht ze in mijn hardloopkleding naar school en ging gelijk bij thuiskomst hardlopen. Zo een goed begin van de dag.

Er zijn genoeg momenten om me-time te creëren alleen moet je er wel wat voor doen!

Blijf je het lastig vinden, bedenk dan een motivatie waarom je het wil. Wil je weer fit worden, wil je trainen voor een bepaalde afstand, wil je werken aan je prestatie zodat je na het behalen een gave beloning verdient? Heb je motivatie dan lukt het je! Let maar op!!

Ik zeg: me-time is voor elke hardloopmoeders van groot belang. Je bent hierdoor een leukere, energiekere en fittere hardloopmoeder waardoor je lekker in je vel gaat zitten en er zo met 200% voor je gezin kan zijn in een topconditie!