Even stoppen met …

Je kent het wel, maandag ga ik gezonder leven. Ik ga meer op mijn voeding letten, minder alcohol drinken, meer sporten/bewegen en meer slapen. Als het maandag is, voel ik me al fit en denk ik dat ik al een paar pond ben afgevallen maar dat is natuurlijk onzin. Ik denk wel  vaker aan de dingen die ik niet ‘mag’ eten en/of drinken, stom is dat he! Je levensstijl vernaderen is moeilijk, daar heeft iedereen wel eens of vaker mee te maken.

Het gekke is dat wanneer ik voor een evenement sta dat het me gemakkelijk afgaat. Een paar weken voor mijn run ga ik rekening houden met mijn eet- en drinkgedrag, slaap ik meer,  sport ik gericht en behandel mijn lichaam goed.

3D Bad Habits Crossword textHet maakt niet uit voor welk event ik train en dan bedoel ik meer over wat voor afstand het gaat. Zeker een week voor de start focus ik me geheel op mijn run.  Veel mensen in mijn omgeving doen daar niet aan. Die vinden het gek als ik me door even iets anders te leven me voorbereid op mijn hardloopevenement. Volgende week staat er voor mij een run op het programma! Ik heb goed getraind, heb er zin in en ben er bijna klaar voor!

Ik hou van lekker eten, van een mooi glas wijn maar dat laat ik een week voor mijn run allemaal even staan. Wat ik wel doe zijn de volgende dingen:

  • meer slapen, de dag voor je run slaap je meestal wat slechter
  • veel water drinken
  • veel koolhydraat rijke voeding
  • niet meer eten dan normaal, je traint niet zo veel deze week
  • geen alcohol dus, dat droogt je juist uit
  • pak mijn rustmomenten
  • korte runs op snelheid
  • kleding klaarleggen
  • Relaxen

Just-Relax-Beach

Relaxen is denk ik wel een van de belangrijkste punten van mijn voorbereiding voor een run. Zowel mentaal als fysiek ontspannen zijn voor een run essentieel voor een goede start!

Dus even stoppen met de iets mindere goede gewoonten is niet zo moeilijk toch? 😉

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.