Drinkpost

bekertje3Onderweg drinken is bij bepaalde afstanden absoluut aan te raden. 

Tijdens een hardloopevenement staan er, afhankelijk van de te lopen afstand, drinkposten opgesteld langs het parcours.

  • Maak er een gewoonte van tijdens het lopen van lange afstanden al bij de eerste drinkpost water te drinken of een elektrolytendrankje te nemen. 
  • Ben je alleen gewend aan water tijdens het lopen, ga dan zeker niet experimenteren met een andere drank. Je weet niet hoe je hierop reageert.
  • Drink liever in een vroeg stadium kleine hoeveelheden dan dat je in een latere fase enorme dorst hebt en het dus al te laat is.
  • Weetje: 2% vochtverlies leidt namelijk al tot een duidelijk verlies van prestatievermogen.
  • Drink je op tijd een energiedrankje (bijv. zelfgemaakt in een flesje aan je belt) of bij de drinkpost, dan zullen de koolhydraten ook later in de wedstrijd de spieren nog ten dienste staan.

Drinken tijdens een event is dus belangrijk en HOE!

Een geweldige tip die ik voor je heb om toe te passen als je een bekertje gaat aanpakken van een vrijwilliger langs het parcours:

DrinkpostPak het bekertje aan, knijp het aan de top samen of in het midden zoals op de foto is te zien. Zo krijg je een soort trechtertje waardoor je het water beter onder controle hebt terwijl je blijft lopen.

Hardlopen en drinken kan zo erg goed samen gaan!

Ik weet zeker dat het je tijd, frustratie en vocht scheelt. Je kan nl door blijven lopen, het klotst er niet uit en dus heb je meer slokjes te drinken!

Lekker drinken dus ;-)!